19 Mars 1997

 

 Sitting in the auditorium Hutt, Bhagawan had the article on "Bharadvaja" in Tattvaloka read twice.

Coming to the sentence "Is there death other than unawareness.", he paused : "Do you understand? Do you remember Ki. Va. Jaganathan's observation about Atma Hatti? It is the same thing; to be unaware that you are the Atman, the Brahm, is the equivalent of death."

"Do you remember the story of Madalasa? She teaches the children to remember all the time that they are Brahm and not the body. She is constantly dinning into their brains that they are not the body and telling them that they should remember that they are the Atman and not the body. Do you remember the article of Swami Ramdas that he wants everyone to remember Ram Nam - Ram is Brahm, Atman, "Satchidananda Svarupam Atma Ramoham". Remembrance of the name is remembrance of Brahm."

"If you remember the rishis all the time you wbecome like them a rishi. Whatever you think about constantly, that you become.

"Do you remember what Swami Nityananda says in one place? Electricity runs through the wires but is not electricity. Like that Atma, Brahm, call it anything, functions through the body but is not the body. Have you understood this? Being is the Atman - it never ceases to be. Not existent is the body.

Na Sato Vidyate bhavo
Na bhavo vidyate satha."
(Bhagavad Gita II (16)

 

(Compiled by R. Vijayalakshmi)

 Assis dans la hutte de l'auditorium, Bhagavan se fait lire deux fois l'article sur Bharadvaja dans Tattvaloka.

Arrive la phrase : "Y a-t-il une mort autre que l'ignorance. Il fait une pause : "Comprenez-vous ? Vous souvenez-vous de l'observation de Ki. Va. Jaganathan sur Atma Hatti ? C'est la même chose; être ignorant que vous êtes l'Atman, le Brahman, équivaut à la mort."

"Vous rappelez-vous de l'histoire de Madalasa ? Elle apprend aux enfants à se souvenir tout le temps qu'ils sont Brahman et pas le corps. Elle met constamment dans leur cerveau le fait qu'ils ne sont pas le corps et leur dit qu'ils doivent se rappeler qu'ils sont l'Atman et pas le corps. Vous souvenez-vous de l'article de Swami Ramdas où il veut que tout le monde se souvienne du Ram Nam : Rama est Brahman, l'Atman, Svarupa Atma Ramoham." Le souvenir du Nom est le souvenir de Brahman."

"Si vous vous souvenez tout le temps des rishis vous deviendrez come eux un rishi. Tout ce à quoi vous pensez constamment, vous le devenez."

"Vous rappelez-vous ce qu'à dit Swami Nityananda à un endroit ? L'électricité court au travers des fils mais ils ne sont pas l'électricité. Comme l'Atman, Brahman, appelez-le comme vous voulez, fonctionne à travers le corps mais n'est pas le corps. L'avez-vous compris ? L'Etre est l'Atman, il ne cesse jamais d'exister. Ce qui n'existe pas, c'est le corps.

Na Sato Vidyate bhavo
Na bhavo vidyate satha."
(Bhagavad Gita II (16)

(Compilé par R. Vijayalakshmi)